Әдістеме туралы

Әдістеме адамның белгілі бір кәсіп түрлеріне бейімділігін (бейімділігін) анықтауға арналған және 20 балама пайымдаудан тұрады. Сұрақта көрсетілген екі сабақ түрін таңдау керек.

Cұрақ №[[currentQuestion+1]]

Тиісті дайындықтан кейін сіз кез-келген жұмысты орындай аласыз делік.
Алайда, егер сізге тек екі мүмкіндікті таңдау керек болса, қайсысын қалайсыз?

Нұсқалардың бірін таңдаңыз

[[ getVariant('a') ]]
немесе
[[ getVariant('b') ]]
Сіздің ұпайыңыз:

«Адам — табиғат»

Бұл мамандықтардың өкілдерін бір маңызды қасиеті — табиғатқа деген сүйіспеншілік біріктіреді. Табиғатты демалу үшін ең қолайлы орта деп санайтын және оның заңдылықтарын білумен және оларды қолданумен байланысты барлық адамдарға тән. Жануарлар мен өсімдіктерді жақсы көру, олармен ойнау, ләззат алу бір,күн сайын оларға күтім жасау, бақылау, емдеу, серуендеу, жеке уақыт пен жоспарларды ескермеу — бұл мүлдем басқа нәрсе. Маман тірі организмдер туралы бәрін біліп қана қоймай, олардағы мүмкін болатын өзгерістерді болжап, шаралар қабылдауы керек. Адам нақты міндеттерді шешуде бастама мен тәуелсіздікті, қамқорлықты, шыдамдылық пен көрегендікті талап етеді. «Табиғат адамы» саласында жұмыс істейтін адам сабырлы және байсалды болуы керек.

Кәсіптердің мысалдары: бағбан, зоотехник, ветеринар, мал өсіруші, геолог, агроном, биолог, орманшы, омарташы, топырақтанушы және т. б.

«Адам — техника»

Техникалық объектілердің ерекшелігі-оларды көптеген белгілер бойынша дәл өлшеуге болады. Оларды өңдеу, түрлендіру, жылжыту немесе бағалау кезінде қызметкерден дәлдік, сенімділік қажет. Техника еңбек пәні ретінде жаңашылдық, өнертабыс, шығармашылық үшін кең мүмкіндіктер ұсынады, сондықтан практикалық ойлау сияқты сапа маңызды болып табылады. Техникалық қиял, техникалық объектілерді және олардың бөліктерін ақыл — оймен байланыстыру және ажырату қабілеті-бұл салада сәттіліктің маңызды шарттары.

Кәсіптердің мысалдары: слесарь, ұста, радиотехник, сигнал беруші, тігінші, жүргізуші, электрик, инженер, монтажшы және т. б.

«Адам — адам»

"Адам — адам" сияқты кәсіптердегі негізгі еңбек мазмұны адамдар арасындағы өзара әрекеттесуге бағытталады. Егер бұл өзара әрекеттесу жақсармаса,онда жұмыс та жақсармайды. Адамдармен жұмыс істеу үшін қажетті қасиеттер: адамдармен жұмыс істеу процесінде тұрақты, жақсы көңіл-күй, қарым-қатынас қажеттілігі, өзін басқа адамның орнына ойша қою қабілеті, адамдардың ниеттерін, ойларын, көңіл-күйін тез түсіну, адами қарым-қатынасты түсіну қабілеті, жақсы есте сақтау (көптеген адамдардың есімдері мен ерекшеліктерін есте сақтау қабілеті) шыдамдылық тән.

Кәсіптердің мысалдары: сатушы, мұғалім, балабақша тәрбиешісі, күтуші, училище, техникум, университет оқытушысы; дәрігер; мейірбике, даяшы, әкімші және т. б.

«Адам — белгі жүйесі»

Біз белгілермен әдеттегіден гөрі жиі кездесеміз. Бұл сандар, кодтар, шартты белгілер, табиғи немесе жасанды тілдер, сызбалар, формула кестелері. Қалай болғанда да, адам белгіні нақты объектінің немесе құбылыстың символы ретінде қабылдайды. Сондықтан белгілермен жұмыс істейтін маман үшін бір жағынан объектілердің нақты физикалық, химиялық, механикалық қасиеттерінен абстракциялай білу, екінші жағынан белгілердің артында тұрған нақты құбылыстардың немесе заттардың сипаттамаларын елестетіп, қабылдай білу маңызды. Осы типтегі кез-келген кәсіпте сәтті жұмыс істеу үшін сіз жалпы болып көрінетін белгілер әлеміне ойша еніп, олардың бойындағы ақпаратқа назар аударуыңыз шарт. Осы типтегі мамандықтың ерекше талаптары назар аударады.

Кәсіптердің мысалдары: сызбашы, машинист және компьютер операторы, радио операторы, жоспарлаушы, экономист, корректор, бағдарламашы, телеграфшы, теруші және т. б.

«Адам — көркем образ»

Адамның бейнелеу, музыкалық, әдеби-көркемдік, актерлік-сахналық іс-әрекетіне байланысты мамандықтар қоятын маңызды талаптар-өнерге қабілеттіліктің, шығармашылық қиялдың, бейнелі ойлаудың, таланттың, еңбекқорлықтың болуы.

Кәсіптердің мысалдары: суретші, баспагер, сәулетші, фотограф, актер, тас тегістеуші, суретші, музыкант, сәнгер, шыны үрлеуші және т. б.