Әдістеме адамның кәсіби сәйкестігін анықтауға арналған 20 тармақтан тұрады, олардың әрқайсысы үшін төрт жауап нұсқасы таңдалуы мүмкін. Мұқият оқып шығыңыз және сіздің көзқарасыңызды жақсы көрсететін біреуін таңдаңыз. Мүмкін, кейбір нұсқалар сізге бейтарап болып көрінуі мүмкін, дегенмен сіздің ойыңызға сәйкес келетінін таңдаңыз.
Сізге ең қолайлы нұсқаны көрсетіңіз
Жағдай берік кәсіби мақсаттары мен жоспарлары жоқ және сонымен бірге оларды қалыптастыруға, кәсіби даму нұсқаларын құруға тырыспайтын студенттерге тән. Көбінесе бұл мәртебеге ата-аналары балаларының кәсіби болашағына белсенді қызығушылық танытқысы келмейтін немесе уақыты жоқ жасөспірімдер ие. Бұл мәртебе болашақ мамандықты таңдаудың маңыздылығын жеткілікті білмейтін қазіргі тілектермен өмір сүруге дағдыланған жасөспірімдерде де кездеседі.
Бұл жағдай өзінің кәсіби жолын таңдаған адамға тән, бірақ тәуелсіз рефлексия арқылы емес, биліктің пікірін тыңдау арқылы: ата-аналар немесе достардың пікірі. Біраз уақытқа дейін бұл, әдетте, өз болашағы туралы уайымнан аулақ бола отырып, жайлы жағдайды қамтамасыз етеді. Бірақ мұндай жолмен таңдалған мамандық адамның мүдделері мен қабілеттеріне сәйкес келетініне кепілдік жоқ. Сондықтан болашақта мұндай таңдау көңілдің қалуына әкелуі мүмкін.
Бұл жағдай одан әрі кәсіби дамудың балама нұсқаларын зерттейтін және өзінің болашағы туралы мағыналы шешім қабылдай отырып, осы күйден белсенді түрде шығуға тырысатын адамға тән. Бұл ұлдар мен қыздар кәсіби дамудың мүмкін нұсқалары туралы ойлайды, әртүрлі кәсіби рөлдерді сынап көреді, әртүрлі мамандықтар мен оларды алу жолдары туралы мүмкіндігінше көбірек білуге тырысады. Бұл кезеңде ата-аналармен және достармен тұрақсыз қарым-қатынастар жиі қалыптасады: толық түсіністік түсінбеушілікпен тез ауыстырылуы мүмкін және керісінше. Әдетте, адамдардың көпшілігі «таңдау дағдарысынан» кейін қалыптасқан сәйкестік күйіне, сирек таңылған сәйкестікке ауысады.
Бұл ұлдар мен қыздар одан әрі кәсіби дамуды саналы түрде таңдауға дайын екендігімен немесе оны жасағандығымен сипатталады. Олардың кәсіби болашағы туралы қабылданған шешімнің дұрыстығына сенімділігі бар. Бұл мәртебеге «таңдау дағдарысынан» өтіп, өздері туралы, кәсіби құндылықтар мен өмірлік сенімдер туралы білім жүйесін дербес қалыптастырған ұлдар мен қыздар ие. Олар өз өмірлерін саналы түрде құра алады, өйткені олар не істегілері келетінін шешті.